ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ "ΟΙ ΕΥΓΕΝΕΙΣ ΙΠΠΟΤΕΣ ΤΗΣ ΣΤΡΟΓΓΥΛΗΣ ΤΑΞΗΣ ΣΕ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ"

Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Άρτας σε συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης & Αντιμετώπισης των Εξαρτήσεων (ΕΟΠΑΕ) ολοκλήρωσε σε α΄ φάση την ενημέρωση/ ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών Α΄/θμιας Εκπ/ σης με την υλοποίηση δύο (2) βιωματικών εργαστηρίων σε θέματα Πρόληψης της Βίας, των Εξαρτήσεων & του Διαδικτύου.
Ακολούθησε σε β΄ φάση η εκπαίδευσή τους στο υλικό με τίτλο: «Οι Ευγενείς Ιππότες της Στρογγυλής Τάξης σε Επικίνδυνες Αποστολές» του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Δήμου Αθηναίων «Αθηνά Υγεία».
Το υλικό αυτό προσφέρει στους εκπαιδευτικούς ένα πρακτικό εργαλείο που εστιάζει στην πρόληψη, στο πως, δηλαδή μπορούν να συμβάλλουν στη δημιουργία ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος.
Σε αυτό το πλαίσιο, με κεντρικό άξονα την κοινωνική και συναισθηματική μάθηση, προτάσσεται συμβολικά η έννοια του ιπποτισμού ως εναλλακτική απάντηση απέναντι στην κουλτούρα της βίας στο σχολείο. Αξιοποιώντας τους μύθους και τις ιστορίες με ιππότες, επιδιώκεται η προαγωγή της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών με έμφαση στην ενσυναίσθηση, στην αυτεπίγνωση και στην ηθική τους ανάπτυξη. Μέσα από την εμπλουτισμένη αφήγηση στην τάξη, οι μαθήτριες και οι μαθητές συμμετέχουν στην ομαδική βιωματική διεργασία, με στόχο την ανάληψη εναλλακτικής θετικής δράσης για την πρόληψη του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας.
Τα περιστατικά βίας & εκφοβισμού στο σχολείο περιλαμβάνουν, τόσο τις άμεσες μορφές (πράξεις φυσικής ή λεκτικής βίας), όσο και τις έμμεσες εκφάνσεις (πράξεις & συμπεριφορές κοινωνικού αποκλεισμού, συκοφαντίας & κυβερνοεκφοβισμού).
Έχει διαπιστωθεί ότι τα παιδιά που υπόκεινται τον εκφοβισμό, καθώς και αυτά που τον προκαλούν, αλλά ακόμη και τα παιδιά που είναι μάρτυρες σε περιστατικά βίας στο σχολείο, παρουσιάζουν ψυχοσυναισθηματικές δυσκολίες, όπως αυξημένο άγχος, φοβίες, ψυχοσωματικά προβλήματα, κατάθλιψη, αυτοκαταστροφικές σκέψεις & συμπεριφορές.
Σε κάθε περίπτωση, το φαινόμενο της βίας και του εκφοβισμού έχει αρνητικές συνέπειες στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών και στην διαδικασία της μάθησης. Επιπλέον επηρεάζει καθοριστικά το κλίμα της τάξης και ευρύτερα το σχολικό περιβάλλον.
Το πεδίο της πρωτογενούς και καθολικής πρόληψης αποτελεί ένα προνομιακό πλαίσιο παρέμβασης στην σχολική κοινότητα, προκειμένου να καταπολεμηθεί η σχολική βία και να αναδειχθούν και να υποστηριχθούν οι δυνάμεις εκείνες, που διευκολύνουν την συνύπαρξη και την συμπερίληψη, τόσο στο επίπεδο της τάξης, όσο και της ευρύτερης σχολικής μονάδας.
Η προαγωγή της ψυχικής και σωματικής υγείας ως ολιστικής ενότητας, η αξιοποίηση της δυναμικής της ομάδας/τάξης και η ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής μέσα από ομαδοσυνεργατικές βιωματικές δραστηριότητες, αποτελούν βασικά μεθοδολογικά εργαλεία των παρεμβάσεων πρόληψης στο εφαρμοσμένο πεδίο της τυπικής εκπαίδευσης.
Ένα ευρύ φάσμα διεθνών ακαδημαϊκών ερευνών υποστηρίζουν μάλιστα, ότι τα προγράμματα κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης συμβάλλουν σημαντικά στην ακαδημαϊκή επιτυχία, ενώ συνδέονται με την μείωση των απουσιών και την προαγωγή μιας γενικότερης θετικής συμπεριφοράς στο σχολείο. Παράλληλα, έρευνες έχουν δείξει ότι αντίστοιχα προγράμματα ανάπτυξης ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων συσχετίζονται με την μείωση των περιστατικών βίας και εκφοβισμού στο σχολείο (Knowler & Frederickson, 2013).
Κατά την εφαρμογή του υλικού στους μαθητές, πρόκειται να υλοποιηθούν σε γ΄ φάση εποπτικές συναντήσεις στήριξης στους εκπαιδευτικούς από στελέχη του Κέντρου Πρόληψης.
Η εκπαίδευση/ εποπτεία στους εκπαιδευτικούς δεν περιορίζεται μόνο στην απλή παροχή πληροφοριών, αλλά αξιοποιεί εκπαιδευτικές διαδικασίες με μεθόδους αλληλεπίδρασης και ενεργούς μάθησης. Στόχοι είναι η αύξηση των γνώσεων, η ενδυνάμωση, η υποστήριξη και η εκπαίδευσή τους, ώστε να αναλαμβάνουν μια θετική στάση ζωής και να αναπτύσσουν δεξιότητες, που συνδέονται με την πρόληψη των εξαρτήσεων και την προαγωγή της ψυχοκοκοινωνικής υγείας στους μαθητές.
Υπεύθυνες των παρεμβάσεων είναι η κ. Μπακέλα Μαρία- Κοινωνική Λειτουργός και η κ. Φλώρου Σπυριδούλα- Κοινωνική Λειτουργός.
Καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του Κέντρου Πρόληψης Ν. Άρτας είχαμε την ιδιαίτερη χαρά και την τιμή να συνεργαζόμαστε με πάρα πολλούς εκπαιδευτικούς, οι οποίοι επενδύουν στη συνεχή επιμόρφωσή τους, συμμετέχοντας ενεργά σε εξειδικευμένα προγράμματα που εστιάζουν στην ψυχική ενδυνάμωση & την υγιή ανάπτυξη των μαθητών.
Η ολιστική προσέγγιση της εκπαίδευσης αποτελεί σημαντικό εργαλείο για την θωράκιση της σχολικής κοινότητας καθιστώντας τους εκπαιδευτικούς ουσιαστικούς συμμάχους των παιδιών στη ζωή!
Πολλές ευχές για καλές γιορτές & μια χαρούμενη, δημιουργική χρονιά!!

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ ΑΓ. ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ & ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

"Χτίζοντας καλύτερες σχέσεις επικοινωνίας με τα παιδιά μας"
Ο ρόλος του γονιού σήμερα είναι πιο απαιτητικός από ποτέ. Οι αλλαγές στον κόσμο μας, οι νέες τεχνολογίες, η αβεβαιότητα και η κρίση των παραδοσιακών θεσμών φέρνουν στην επιφάνεια νέους φόβους, ερωτήματα και ανησυχίες για το μεγάλωμα των παιδιών μας.
Αυτή η ομάδα δεν είναι μια σειρά διαλέξεων, αλλά ένα βιωματικό εργαστήρι προσωπικής ανάπτυξης και πρόληψης.
Τι θα Κερδίσετε από τη Συμμετοχή σας;
Η ομάδα μας είναι δομημένη πάνω στις αρχές της μη κατευθυντικής παρέμβασης, που σημαίνει ότι ο γονέας είναι ο ειδικός για τη δική του οικογένεια. Εμείς θα λειτουργήσουμε ως συντονιστές για να σας διευκολύνουμε:
Αναγνώριση Φόβων και Ανησυχιών: Θα έχετε τον ασφαλή χώρο να μοιραστείτε τους φόβους σας για το μέλλον και τον τρόπο που επηρεάζουν τα παιδιά οι κοινωνικές αλλαγές και να αναγνωρίσετε ότι δεν είστε μόνοι. Η κατανόηση των συναισθημάτων αυτών είναι το πρώτο βήμα για τη διαχείρισή τους.
Βελτίωση της Επικοινωνίας: Μέσα από βιωματικές ασκήσεις θα εξασκηθείτε σε νέους τρόπους ενεργητικής ακρόασης και ενσυναίσθησης. Αυτό θα σας βοηθήσει να ακούτε πραγματικά τι σας λένε τα παιδιά σας, ειδικά στην δύσκολη περίοδο της εφηβείας και να βάζετε σαφέστερα όρια με αγάπη και συνέπεια.
Ενίσχυση της Αυτοεκτίμησης: Θα εστιάσουμε στον τρόπο που η δική σας αυτοεκτίμηση ως γονείς συνδέεται με την αυτοεκτίμηση των παιδιών σας. Όταν ο γονιός αισθάνεται επαρκής, μεταδίδει δύναμη και ανθεκτικότητα στο παιδί.
Ολιστική Προσέγγιση στην Πρόληψη: Θα συζητήσουμε για τις εξαρτήσεις (ουσίες και συμπεριφορές) όχι μόνο ως "κακές συνήθειες", αλλά και ως ένα φαινόμενο που συνδέεται με τις κοινωνικές συνθήκες και την ποιότητα των σχέσεων μέσα στην οικογένεια και την κοινότητα. Θα ενισχύσουμε τον Παιδαγωγικό
σας Ρόλο στην Πρόληψη ως μέσο ενδυνάμωσης και προστασίας των παιδιών σας.
Στην ομάδα μας, ο στόχος είναι να ανακαλύψουμε μαζί τις δικές σας εσωτερικές δυνάμεις και τους πόρους που ήδη έχετε, ώστε να ασκήσετε τον γονεϊκό σας ρόλο με μεγαλύτερη σιγουριά, αποδοχή και αποτελεσματικότητα, δημιουργώντας υγιείς και ανθεκτικές σχέσεις με τα παιδιά σας.
Η ομάδα θα ολοκληρωθεί σε έξι (6) δίωρες συναντήσεις:
❖ Τετάρτη 3/12/2025- Ώρα 6:00 μ.μ.- 8:00 μ.μ.
❖ Τετάρτη 10/12/2025- Ώρα 6:00 μ.μ.- 8:00 μ.μ.
❖ Τετάρτη 14/01/2026- Ώρα 6:00 μ.μ.- 8:00 μ.μ.
❖ Τετάρτη 21/01/2026- Ώρα 6:00 μ.μ.- 8:00 μ.μ.
❖ Τετάρτη 28/01/2026- Ώρα 6:00 μ.μ.- 8:00 μ.μ.
❖ Τετάρτη 04/02/2026- Ώρα 6:00 μ.μ.- 8:00 μ.μ.
Χώρος διεξαγωγής: Δημοτικό Σχολείο Αγ. Σπυρίδωνα
Η συμμετοχή είναι ΔΩΡΕΑΝ.
ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ & ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ν.ΑΡΤΑΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΟΠΑΕ

"ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Α΄ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν.ΑΡΤΑΣ

Το Κ.Π.Ν.Α σε συνεργασία με τον ΕΟΠΑΕ (Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης & Αντιμετώπισης των Εξαρτήσεων) σε συνέχεια των Βιωματικών Εργαστηρίων με θέμα:
«Πρόληψη & Αντιμετώπιση Φαινομένων Σχολικής Βίας» που ολοκληρώθηκε στις 29 Μαΐου 2025 (Α΄ ομάδα) και
«Εξαρτήσεις, Διαδίκτυο, Βία» (Β΄ ομάδα) που ολοκληρώθηκε στις 2 Δεκεμβρίου 2025 και κατόπιν σχετικού αιτήματος, προσκαλεί τους/τις συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικούς στην εκπαίδευση -του εγκεκριμένου από το ΙΕΠ- υλικού με τίτλο: "Οι Ευγενείς Ιππότες της Στρογγυλής Τάξης σε Επικίνδυνες Αποστολές", του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Δήμου Αθηναίων «Αθηνά Υγεία».
Σκοπός: H πρόληψη της βίας & του εκφοβισμού στο σχολείο μέσω της κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης με την χρήση αφήγησης πρωτότυπων ιστοριών και ομαδικών δραστηριοτήτων & παιχνιδιών στην τάξη.
Στόχοι:
-Η ανάπτυξη ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων μέσω της αξιοποίησης μύθων και ιστοριών για ιππότες
-Η πρόληψη και η αντιμετώπιση διαφορετικών μορφών βίας και εκφοβισμού στο σχολείο, όπως: α) η άσκηση σωματικής βίας και η αρπαγή/ καταστροφή πραγμάτων, β) η άσκηση λεκτικής βίας και ο κοινωνικός αποκλεισμός/ απομόνωση γ) η [σωστή] χρήση του διαδικτύου και η διαχείριση του κυβερνοεκφοβισμού
-Η αυτεπίγνωση για την διαχείριση δύσκολων συναισθηματικών καταστάσεων, όπως ο θυμός, το άγχος και ο φόβος, καθώς και η (αυτορ)ρύθμιση της παρορμητικότητας και της επιθετικότητας
-Η προαγωγή της συναισθηματικής νοημοσύνης και της ηθικής ανάπτυξης                                                                                                                      -Η συνεχής εξάσκηση και ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής και η διάχυσή τους στην σχολική ζωή και στην ευρύτερη κοινότητα.

Το εργαστήρι θα υλοποιηθεί την Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2025 & ώρα 6:00μ.μ.- 8:00μ.μ.

Συντονίστριες Εργαστηρίου:
κ. Μπακέλα Μαρία & κ. Φλώρου Σπυριδούλα/ Κοινωνικοί Λειτουργοί

Χώρος διεξαγωγής:
Αίθουσα Εκδηλώσεων Κέντρου Πρόληψης
(Σκουφά & Νόρμαν 13- 1ος όροφος)
Θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής
Η συμμετοχή είναι δωρεάν.

Όσοι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή έως την Δευτέρα 8/12/2025 στο e- mail του Κέντρου Πρόληψης: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Ολοκλήρωση Βιωματικού Προγράμματος  για Εκπαιδευτικούς Β’/ θμιας Εκπ/σης από το Κέντρο Πρόληψης Ν. Άρτας»

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το ειδικό βιωματικό πρόγραμμα πρόληψης με τίτλο: "Ο Εκπαιδευτικός ως Υποστηρικτικός Ενήλικας απέναντι σε Εξαρτήσεις & Βία", το οποίο υλοποιήθηκε από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Άρτας.

Το πρόγραμμα, διάρκειας πέντε (5) δίωρων συναντήσεων, απευθύνονταν σε εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής μας, με στόχο την ενδυνάμωση του ρόλου τους ως συμβούλων και υποστηρικτών απέναντι σε κρίσιμα ψυχοκοινωνικά φαινόμενα.

Σκοπός και Μεθοδολογία

Η δράση είχε ως κεντρικό σκοπό να εφοδιάσει τους συμμετέχοντες με νέες δεξιότητες επικοινωνίας και διαχείρισης κρίσεων, ώστε να μπορούν να συμβάλλουν ενεργά στον περιορισμό των εξαρτητικών συμπεριφορών (ουσίες και διαδίκτυο) και των φαινομένων βίας στο σχολικό περιβάλλον.

Η μεθοδολογία που εφαρμόστηκε βασίστηκε στις αρχές της Μη Κατευθυντικής Παρέμβασης και αξιοποίησε Βιωματικές Τεχνικές.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία:

  • Να επαναπροσδιορίσουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο ως ενήλικες-υποστηρικτές
  • Να αποκτήσουν βαθύτερη κατανόηση των αιτιολογικών παραγόντων των εξαρτήσεων και της βίας
  • Να σχεδιάσουν τρόπους δημιουργίας ενός πιο υποστηρικτικού περιβάλλοντος στην τάξη και το σχολείο.

 Το πρόγραμμα ανέδειξε τη ζωτική σημασία της σύνδεσης και της άνευ όρων αποδοχής στο σχολικό πλαίσιο. Η Πρόληψη δεν είναι απλώς η παροχή πληροφοριών, αλλά η δημιουργία συνθηκών, όπου ο έφηβος νιώθει ότι ανήκει και ότι η φωνή του έχει αξία.

Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμότερες ευχαριστίες μας προς τους εκπαιδευτικούς  για την ενεργή, ουσιαστική και εθελοντική συμμετοχή τους στο βιωματικό πρόγραμμα πρόληψης.

 Η επιτυχία του σεμιναρίου οφείλεται αποκλειστικά στη δέσμευσή τους, την αυθεντικότητα και την προθυμία τους να εμπλακούν σε μια εσωτερική και ομαδική διαδικασία.

Τους ευχόμαστε δύναμη και δημιουργικότητα στην άσκηση του ρόλου τους.

Η δράση εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο προγραμμάτων του για την Πρόληψη των Εξαρτήσεων και την Προαγωγή της Ψυχοκοινωνικής Υγείας στην σχολική κοινότητα.

Οι υπεύθυνοι της δράσης ήταν ο Επιστημονικός Υπεύθυνος του Κ.Π.Ν.Α. κος Οικονομίδης Θεόδωρος- Παιδοψυχίατρος & η κα Κομηλάγιου Θεοδοσίας- Κοινωνιολόγος.

Δεκέμβριος 2025
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Επικοινωνήστε μαζί μας!

  • Νόρμαν 13, Άρτα 471 32
  • 26810 23126
  • 26810 23127
  • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • Ακολουθήστε μας στο Facebook
  • Χρήσιμοι Σύνδεσμοι
  • GDPR

Ενημερωτικό δελτίο

Εγγραφείτε στο δελτίο μας και ενημερωθείτε για τις δράσεις μας!