Γιατί μας ενδιαφέρουν τα παιδιά και οι έφηβοι…
Καθώς σύμφωνα με τα επιδημιολογικά στοιχεία των ερευνών η ηλικία έναρξης της χρήσης ουσιών μειώνεται συνεχώς ,οι παρεμβάσεις πρόληψης ξεκινούν από το δημοτικό ή και νωρίτερα .
Στην παιδική ηλικία οι στάσεις , οι αξίες και οι συμπεριφορές δεν είναι παγιωμένες αλλά σχηματίζονται με γρήγορους ρυθμούς.
Μέχρι την προεφηβεία το παιδί έχει την βαθειά αίσθηση πως όλα όσα συμβαίνουν στην οικογένεια του και στον περίγυρο του είναι η μόνη φυσιολογική πραγματικότητα της ύπαρξής του
Στη συνέχεια στην εφηβεία το δύσκολο έργο της αναζήτησης ταυτότητας από τον έφηβο είναι η σκληρότερη δοκιμασία στην οποία υποβάλλεται σε όλη τη ζωή του. Μάλιστα , στις σημερινές συνθήκες έντασης και διάρρηξης των κοινωνικών δεσμών και απώλειας ευρύτερων υποστηρικτικών πλαισίων η ρευστότητα , η σύγχυση , η έλλειψη προσανατολισμού κατακλύζουν τη ζωή των εφήβων περισσότερο από άλλες εποχές.
Καθώς οι έφηβοι περνούν ένα μεγάλο μέρος του χρόνου τους μέσα στο σχολείο ή σε δραστηριότητες σπουδών οι ευκαιρίες επεξεργασίας προσωπικών ανησυχιών είναι περιορισμένες. Η συμμετοχή τους σε ομάδες συνομήλικων θα τους δώσει τη δυνατότητα να επεξεργαστούν τα συναισθήματα τους αλλά και να βρουν τρόπους διαχείρισης των δύσκολων συναισθηματικών καταστάσεων που βιώνουν στηριζόμενοι στον εαυτό τους μέσα από συλλογικές διεργασίες
Στοχεύουμε….
- Στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κατανόησης, έκφρασης και διαχείρισης των συναισθημάτων τους
- Στην καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας και αλληλεγγύης για την αντιμετώπιση των δυσκολιών
- Στην ενίσχυση και υποστήριξη της ικανότητας ενδοσκόπησης και ενσυναίσθησης των παιδιών και των εφήβων
- Στην ενίσχυση της ικανότητας κατανόησης και διαχείρισης των πολλαπλών επιρροών
Οι δράσεις μας…
- Βραχείες παρεμβάσειςσε μαθητές Α΄/θμιας και Β΄/θμιας εκπαίδευσης στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος και στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης
- Βιωματικά εργαστήρια μαθητών Α΄/θμιας και Β΄/θμιας εκπαίδευσης στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος και στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης
- Βιωματικά εργαστήρια σε νέους σπουδαστές
- Ανοιχτές εκδηλώσεις δημιουργικών δραστηριοτήτων
- Η λειτουργία των ομάδων στηρίζεται στην βιωματική μάθηση
Τα προγράμματα σχεδιάζονται και υλοποιούνται μετά από αίτημα και σε συνεργασία με τους Διευθυντές ή τους Εκπαιδευτικούς των σχολείων καθώς και σε συνεργασία με συλλόγους γονέων και ή και με πρωτοβουλία του Κέντρου Πρόληψης.